Nyetablering av E-handel, affärsområde Profil

Nyetablering av E-handel, affärsområde Profil New Wave Group AB har beslutat att etablera/lansera ett E-handelsbolag inom affärsområde Profil. Systemet innebär dels att New Wave Group kommer att marknadsföra en adress som alla slutkunder kan komma in via och därefter välja återförsäljare och köpa direkt över nätet. Återförsäljare kan även ansluta sina egna adresser och slutkund kan även gå in via dessa och köpa direkt på nätet. E-handelsföretaget kommer att marknadsföra samtliga New Wave Groups varu- märken/koncept inom profilkläder, dvs Clique, New Wave, Mac One, Jingham, Cottover etc. E-handelföretaget kommer även att framåt utveckla samarbete med andra leverantörer på t ex hård presentreklam, yrkeskläder etc. Handelssystemet kommer att lanseras i samtliga länder där New Wave Group har profilverksamhet under närmaste året med start i Sverige inom 1-3 månader. Målsättningen är att erbjuda profilmarknadens bredaste och bästa elektroniska handelsplats och ta en marknadsledande position inom profilkläder. Till tf VD för bolaget har utsetts Jörgen Bender (finanschef) tills VD har rekryterats. Målsättningen är att inom 1 år ha minst 500 återförsäljare, över hela Europa, länkade till handelsplatsen. Genom detta arbetssätt kommer handelsplatsen att få en oerhörd bred bas. För ytterligare information kontakta; Torsten Jansson, VD, 0708-99 80 50, 033-22 58 55 eller Jörgen Bender, Finanschef, 0708-99 80 55, 033-22 58 54. Borås den 1 mars 2000 New Wave Group AB (publ) Torsten Jansson Verkställande Direktör ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00840/bit0002.pdf