VD Torsten Jansson har förvärvat aktier i New Wave Group

VD Torsten Jansson har förvärvat aktier i New Wave Group Bolagets verkställande direktör, Torsten Jansson, har förvärvat 10.000 aktier av serie B i New Wave Group. Efter förvärvet äger Torsten Jansson 5.316.920 aktier av serie A och 61.800 aktier av serie B i New Wave Group. Borås den 21 augusti 2002 New Wave Group AB (publ) Göran Härstedt vVD För ytterligare information kontakta: Torsten Jansson VD i New Wave Group Tele: 0708-99 80 50, 033-22 58 55 Göran Härstedt vVD i New Wave Group Tele: 0708-99 80 17, 033-22 58 63 New Wave Group i korthet New Wave är ett klädföretag inriktat på att etablera, förvärva och utveckla varumärken främst inom fritidssektorn. New Wave är verksamt inom två affärsområden, dels på marknaden för profilkläder genom försäljning till oberoende profilföretag, dels på detaljhandelsmarknaden via återförsäljare i främst sport- och skofackhandeln. Genom att verka inom båda dessa marknadssegment, får koncernen en bättre riskspridning och uppnår samordningsfördelar. Koncernens mest kända varumärken är Clique, Craft, Seger, Grizzly, James Harvest Sportswear, New Wave, Pax, Sagaform, Umbro (licens), Nordica (licens), Rollerblade (licens) och Printer Active Wear. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/21/20020821BIT00620/wkr0002.pdf