VD Torsten Jansson har sålt aktier

VD Torsten Jansson har sålt aktier Torsten Jansson, huvudägare i New Wave Group AB (Publ), har per den 28 januari 2000, sålt 14 000 aktier av serie B till de tidigare ägarna av det i november förvärvade företaget Jaykay Group Ltd, England, som numera utgör New Wave Sportswear Ltd:s ledning. Torsten Jansson uttalar sig om försäljningen av sina aktier: "- Som privatperson och investerare säljer jag ogärna New Wave-aktier, men jag är samtidigt övertygas om att det är viktigt för företagets framtida framgångar att vårt nya management kommer in även på ägarsidan. I och med denna försäljning är löftet till de tidigare ägarna Jay Kay Group Ltd uppfyllt." Aktierna är sålda på en kurs om 207 SEK, avropsdag 2000-01-28. För ytterligare information kontakta; Torsten Jansson, 0708-99 80 50. Borås den 28 januari 2000 New Wave Group AB (publ) Torsten Jansson Verkställande Direktör ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00550/bit0002.pdf