VD Torsten Jansson har sålt aktier

VD Torsten Jansson har sålt aktier Torsten Jansson, VD i New Wave Group AB (publ), har sålt 77.000 aktier av serie B i bolaget till två svenska institutioner. Skälet till försäljningen är att öka aktiespridningen. Torsten Jansson har efter försäljningen 2.678.460 st aktier av serie A och inga aktier av serie B, vilket sammantaget motsvarar 80,27 % av rösterna och 37,72 % av kapitalet i bolaget. Borås den 21 februari 2001 New Wave Group AB (publ) Torsten Jansson VD För ytterligare information kontakta: Torsten Jansson VD Tele: 0708-99 80 50, 033-22 58 55 Göran Härstedt vVD Tele: 0708-99 80 17, 033-22 58 63 New Wave Group i korthet New Wave är ett klädföretag inriktat på att etablera, förvärva och utveckla varumärken främst inom fritidssektorn. New Wave är verksamt inom två affärsområden, dels på marknaden för profilkläder genom försäljning till oberoende profilföretag, dels på detaljhandelsmarknaden via återförsäljare i främst sport- och skofackhandeln. Genom att verka inom båda dessa marknadssegment, får koncernen en bättre riskspridning och uppnår samordningsfördelar. Koncernens mest kända varumärken är Clique, Craft, Grizzly, James Harvest Sportswear, New Wave, Pax, PrinterActive Wear och Skechers. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT01080/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/21/20010221BIT01080/bit0002.pdf