News55 och Smarteyes i stor mässaffär

News55 har säkrat en affär som sträcker sig över 30 mässor under 2018 med optikerkedjan Smarteyes. Avtalet bekräftar det stora intresset för bolagets mässor.

Under 2017 har News55 genomfört 27 seniorevent som har besökts av uppskattningsvis 100 000 erfarna besökare. Nästa år fortsätter News55 att satsa på event för seniorer med ett ökat antal mässor och festivaler. Inför eventåret 2018 är ordern från Smarteyes den senaste stora eventaffären.

– Vi är jätteglada att kunna knyta till oss ett långsiktigt samarbete med en så relevant partner som Smarteyes. De är väldigt uppskattade av vår målgrupp och har redan sedan tidigare tagits emot väl både på mässor och digitalt. Avtalet är även ett kvitto på att vårt arbete med att bygga långsiktiga partnerskap ger frukt, säger Fredrik Lundberg, News55:s VD och medgrundare.

– Att medverka på seniormässan är självklart för oss. Vi kommer att finnas på plats och erbjuda en riktigt bra deal för mässbesökarna, något som går hand i hand med vår affärsidé om att alla har rätt att se, oavsett synfel eller storlek på plånbok. Våra synundersökningar utförs alltid av legitimerade optiker och våra designbågar och glas håller mycket hög kvalitet. Det är väldigt roligt att komma ut och träffa kunder - vi ser verkligen fram emot mässdagarna, säger Peter Broe, Retail Manager på Smarteyes.

För mer information kontakta:

VD och medgrundare av News55

Om News55

News55 är ett svenskt mediehus med seniorer 55+ som primär målgrupp. Bolaget inledde sin verksamhet 2015 med att lansera nyhetssajten news55.se, som idag når cirka en halv miljon besökare i månaden. Sedan 2016 är News55 Sveriges största eventarrangör för seniorer. Bolaget erbjuder även produkter inom reklamfilm och print. Bolagets aktie är föremål för handel på Nordic MTF med Aqurat Fondkommission AB som mentor. Läs mer på www.news55.se.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som News55 AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 december 2017 kl. 14:30 CET.