Lokalmarknadsplatsen Newst.se går live idag

Report this content

Idag går lokalmarknadsplatsen Newst.se live mot lokalsökande företag. Newst är en marknadsplattform för annonsering av lokaler och fastigheter som uthyres eller är till salu. Tjänsten är ämnad till att sammanföra fastighetsägare och mäklare med lokalsökande företag.

Bakom bolaget står SF Invest, Svenska fastighetsbranschens Investeringsaktiebolag (publ). SF Invest ägs i sin tur utav 15 st högprofilerade företag inom fastighetsbranschen varav flertalet är noterade med ett samlat börsvärde om ca 140 miljarder SEK.

Målet med Newst är att skapa en bättre totalupplevelse av lokalsökningsprocessen för bägge parter, både lokalsökande och annonsör. Detta görs bland annat genom att lägga ett stort fokus på matchningsfunktioner samt användarvänligheten i verktyget. En stor del av fastighetsbranschens största fastighetsägare och mäklare har redan anslutit sig till tjänsten och fortfarande tillkommer det nya kunder.

• Det har varit och är, ett stort intresse från annonsörer som vill annonsera via vår plattform. Detta är givetvis glädjande och vi är stolta över att kunna erbjuda annonsörer och lokalsökande en marknadsplattform som kommer underlätta uthyrnings- och lokalsökningsprocessen, säger David Lundgren COO Newst.

Croisette Real Estate Partner är en av de aktörer som står bakom SF invest och således Newst.se. Om lanseringen kommenterar Croisettes Head of Leasing, Peter Bergquist:

• Det känns fantastiskt att vara en del utav ett bolag och en tjänst som leder fastighetsbranschen in i framtiden. Newst tydliga och genomtänkta lösningar förenklar arbetet för både sökande och oss som annonsörer.

För mer information:

David Lundgren COO Newst
Mobil: 0736 54 98 50
david.lundgren@newst.se

Andreas Nordgren VD SF Invest
andreas.nordgren@sf-invest.se

Newst.se är en marknadsplats för lediga lokaler. Vi sammanför hyresvärdar med hyresgäster på den kommersiella fastighetsmarknaden.