Francks Kylindustri Sweden AB tecknar avtal med NFO Drives AB

Francks Kylindustri Sweden AB (”Francks”) som är en av de största aktörerna inom svensk industriell kyla kommer att erbjuda NFO Drives störningsfria frekvensomriktare vid installation, service, underhåll och nyproduktion av sina produkter.

Francks och NFO Drives har tecknat ett leveransavtal vilket möjliggör att Francks kan erbjuda NFO Drives störningsfria frekvensomriktare. Francks är rikstäckande och finns på 10 orter i Sverige, där de utför projektering, installation, service och underhåll av sina produkter. De arbetar främst inom industriell kyla.

Fördelen med att använda NFO Drives störningsfria frekvensomriktare är att Francks varken behöver använda skärmad kabel eller tänka på EMC störningar. Med NFO Drives störningsfria frekvensomriktare kommer installationsarbetet av Francks produkter att gå mycket snabbare. Produkterna kommer också att få en högre verkningsgrad och tystare gång.

NFO Drives räknar med samarbetet kommer att börja generera omsättning andra halvan av 2017. Volymerna bedöms öka under 2018 då Francks samtliga 10 bolag har blivit utbildade och fått erfarenhet av NFO Drives tekniska fördelar men avtalet innehåller inga volymgarantier.

-      Vi ser detta som en positiv start på ett djupare samarbete. Avtalet är långsiktigt och vi kommer att arbeta med besök och utbildning under 2017, säger Johan Braun VD för NFO Drives AB.

Denna information är sådan information som NFO är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2017.

Martin Hagbyhn, styrelseordförande i NFO Drives AB
Tel 0709-245 826, e-mail ductu@telia.com

Johan Braun, VD i NFO Drives AB
Tel 0765-270 338, e-mail johan.braun@nfodrives.se

är ett svenskt cleantech-företag, som utvecklar och tillverkar frekvensomriktare för störningsfri styrning av elmotorer för energieffektivisering av ventilations- och pumpanläggningar samt maskiner. NFO Drives patenterade teknik kan ge energibesparingar på upp till 70 procent utan att ge störningar på omgivande teknisk utrustning.