#17-19 Företrädesemission i Briox AB

En extra bolagsstämma den 21 mars 2017 i Briox AB (”Bolaget”) beslutade om att genomföra en företrädesemission av nyemitterade uniträtter.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla uniträtter är den 24 mars 2017. Första dag för handel med bolagets aktie exklusive rätt att erhålla uniträtter är därmed den 27 mars 2017. Avstämningsdag hos Euroclear Sweden är den 28 mars 2017.

Aktieägare i Briox erhåller, för en (1) på avstämningsdagen innehavd aktie, en (1) uniträtt. Det krävs fem (5) uniträtter för att teckna en (1) unit, var och en bestående av fyra (4) aktier och två (2) vederlagsfria teckningsoptioner av serie 2017/2018:1 (”Briox TO1”).

Teckningskursen är 10,40 kronor per unit, d.v.s. 2,60 kronor aktie. Teckning av units med stöd av uniträtter skall ske under tiden från och med den 30 mars 2017 till och med den 18 april 2017. Handel med uniträtter äger rum på NGM Nordic MTF under perioden 30 mars 2017 till och med den 12 april 2017.

Villkor i sammandrag för teckningsoption Briox TO1

Teckning av aktie med utnyttjande av teckningsoptionsrätt ska kunna ske under tiden från och med 16 maj 2018 till och med 15 juni 2018.  Teckningskursen för aktier med utnyttjande av teckningsoptioner ska motsvara 70 procent av del volymvägda genomsnittliga senaste betalkursen för bolagets aktie på NGM Nordic MTF under perioden från och med 16 april 2018 till och med 14 maj 2018, dock lägst 3,20 kronor och högst 4,50 kronor. Den sålunda framräknade teckningskursen ska avrundas till närmaste helt tiotal öre, varvid fem öre ska avrundas uppåt.

Listningsnamn: Briox UR

Kortnamn: BRIX MTF UR

ISIN-nummer: SE0009779473

Första dag för handel: 2017-03-30

Sista dag för handel: 2017-04-12

Instrument-ID: 3NSC

Listningsnamn: Briox BTU

Kortnamn: BRIX MTF BTU

ISIN-nummer: SE0009779481

Första dag för handel: 2017-03-30

Sista dag för handel: Meddelas i separat meddelandeserie

Instrument-ID: 3NSD

Listningsnamn: Briox TO1

Kortnamn: BRIX MTF TO1

ISIN-nummer: SE0009696735

Första dag för handel: Meddelas i separat meddelandeserie

Sista dag för handel: Meddelas i separat meddelandeserie

Instrument-ID: Meddelas i separat meddelandeserie

Frågor rörande detta meddelande kan ställas till marknadsovervakningen@ngm.se alternativt 08-566 390 55.