#17-22 Uppdatering rörande observationslistning av Concent Holding AB

Concent Holding AB (”Concent”), vars aktier är upptagna till handel på Nordic MTF, offentliggjorde genom ett pressmeddelande den 25 november 2016 att bolagets revisor KPMG avslutade sitt uppdrag i bolaget genom förtida avgång. Därtill informerade Concent om att bolaget avsåg att genomföra större strukturella förändringar i bolaget. Mot bakgrund av den osäkerhet som denna information innebar beslutade NGM-börsen att aktierna och dess relaterade värdepapper skulle placeras under observation från den 25 november 2016.

Concent offentliggjorde den 8 februari 2017 ett pressmeddelande med anledning av att huvudägaren i bolaget sålt sina aktier. Informationen från köparna var i form av ”frågor&svar” rörande ett antal frågeställningar som NGM-börsens ställt till köparna med avseende på den ägarförändring som planerades. Som framgick av denna sammanställning rådde det fortsatt osäkerhet avseende ett antal områden. Mot bakgrund av detta beslutade NGM-börsen samma dag att placeringen under observation av aktierna och relaterade värdepapper i Concent skulle uppdateras eftersom NGM-börsen ansåg att väsentlig osäkerhet fortsatt rådde kring bolaget.

Concent offentliggjorde den 29 mars 2017 ett pressmeddelande med information om att bolaget inte kommer att kunna erlägga räntebetalning på dess obligationslån enligt dess villkor. Skälet till den uteblivna räntebetalningen anges vara bolagets ansträngda likviditet. Enligt villkoren för obligationslånet innebär den uteblivna betalningen att lånet kan komma att sägas upp i förtid på begäran av obligationsinnehavarna. Mot bakgrund av detta tydliggör NGM-börsen härmed att aktierna och dess relaterade värdepapper i Concent fortsatt är placerade under observation, eftersom väsentlig osäkerhet råder rörande bolaget. Placeringen under observation gäller tills annat meddelats av börsen.

Information om instrumentet som omfattas:

Listningsnamn: Concent Holding B
Kortnamn: COHO MTF B
ISIN-Nummer: SE0006731691
Instrument-ID: 2J3E

Listningsnamn: Concent Holding PREF
Kortnamn: COHO MTF PREF
ISIN-Nummer: SE0007603618
Instrument-ID: 2XKE

Listningsnamn: Concent Utveckling Holding 3 Obligation
Kortnamn: CUH3
ISIN-Nummer: SE0008374797
Instrument-ID: 3CL3

Marknadsövervakningen

Frågor rörande detta börsmeddelande kan ställas via e-post: marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt telefon: 08-566 390 55.