#17-28 Aktierna i LifeAir AB återförs från observation

Enligt gällande regelverk placeras ett bolags aktier under observation om bolaget planerar eller har genomgått en väsentlig förändring av verksamheten. Aktierna i Ascenditur AB placerades under observation den 21 november 2016 efter att bolaget offentliggjort att det ingått avtal om förvärv av LightAir Holding AB genom en apportemission. Köpeskillingen för samtliga aktier i LightAir Holding AB uppgick till 9 515 539 aktier, vilket motsvarar 77 procent av aktiekapitalet i Ascenditur AB efter genomförd nyemission.

Ascenditur AB har efter affärens genomförande bytt namn till LifeAir AB. Det nya bolaget har nu genomgått en omlistningsprocess och LifeAir AB har offentliggjort ett investerarmemorandum rörande den nya verksamheten. Detta dokument finns även tillgängligt på www.lifeair.com.

Med hänvisning till ovanstående information har NGM-börsen beslutat att aktierna i LifeAir AB med omedelbar verkan ska återföras från observationsavdelningen.

Information om berört instrument:
Nytt listningsnamn: LifeAir
Nytt kortnamn: LAIR MTF
Instrument-ID: 8JK

Med vänlig hälsning,

Frågor rörande detta meddelande kan ställas till marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt 08-566 390 55.