#17-35 Företrädesemission i IQS Energi Komfort AB

Den 9 maj 2017 beslutade styrelsen i IQS Energi Komfort AB, med stöd av bemyndigande från Årsstämman den 4 april 2017, att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 17 maj 2017. Första dag för handel med bolagets aktie exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 18 maj 2017. Avstämningsdag hos Euroclear Sweden är den 19 maj 2017.

För varje (1) aktie som innehas på avstämnings­dagen erhålls en (1) teckningsrätt. Det krävs tre (3) teckningsrätter för att teckna en (1) ny aktie. Teckningskurs är 6 SEK per aktie.

Teckning av aktier ska ske från och med den 24 maj till och med den 8 juni 2017. Handel med teckningsrätter kommer att ske från och med den 24 maj 2017 till och med den 5 juni 2017. Handel i betalda tecknade aktier kommer att ske från och med den 24 maj till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 17 maj 2017.

Listningsnamn: IQS Energi Komfort TR

Kortnamn: IQS MTF TR