#17-55 Observationslistning av Metallvärden i Sverige AB

Metallvärden i Sverige AB (METV MTF/METV MTF TO1), vars aktier och teckningsoptioner är listade på Nordic MTF, offentliggjorde via ett pressmeddelande efter börsens stängning den 24 augusti 2017 bolagets finansiella rapport för andra kvartalet avseende år 2017. I den aktuella rapporten anges att styrelsen vid en genomgång av bolagets räkenskaper har funnit det nödvändigt att genomföra en engångsreservation för osäkra tillgångar och fordringar som inte tidigare kostnadsförts. Dessa reserveringar uppgår till totalt 24 591 tkr. Vidare anges att bolaget har likviditetsproblem. Slutligen anges att till följd av att bolagets egna kapital understiger hälften av det registrerade aktiekapitalet, ska en kontrollbalansräkning upprättas.

Mot bakgrund av ovanstående har NGM-börsen beslutat att med omedelbar verkan placera aktierna och relaterade värdepapper i Metallvärden i Sverige AB under observation. Placeringen under observation gäller tills vidare.

Information om instrumentet som omfattas:

Listningsnamn: Metallvärden i Sverige
Kortnamn: METV MTF
ISIN-Nummer: SE0007789417
Instrument-ID: 9XX

Listningsnamn: Metallvärden i Sverige TO1
Kortnamn: METV MTF TO1
ISIN-Nummer: SE0006731774
Instrument-ID: 2DER

Marknadsövervakningen

Frågor rörande detta börsmeddelande kan ställas via e-post: marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt telefon: 08-566 390 55.