#17-56 Företrädesemission i Gold Town Games AB

Den 4 september 2017 beslutade styrelsen i Gold Town Games AB, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 1 juni 2017, att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 7 september 2017. Första dag för handel i Bolagets aktie exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 8 september 2017.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie. Det krävs två (2) teckningsrätter för att teckna en (1) ny aktie. Teckningskursen är 1,70 kronor per aktie.

Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 13 september 2017 till och med den 27 september 2017. Handel med teckningsrätter äger rum på NGM Nordic MTF under perioden från och med 13 september 2017 till och med den 25 september 2017. Handel med betalda tecknade aktier äger rum på NGM Nordic MTF från och med den 13 september 2017 fram till dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket och omvandlingen från betalda tecknade aktier till aktier sker.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 7 september 2017.

Listningsnamn: Gold Town Games MTF TR

Kortnamn: GTG MTF TR

Första dag för handel: 2017-09-13

Sista dag för handel: 2017-09-25