#17-58 Observationslistning av Real Holding i Sverige AB

Real Holding i Sverige AB (REAL MTF), vars aktier är listade på Nordic MTF, offentliggjorde via ett pressmeddelande den 14 september 2017 att bolaget beslutat om att kalla till en extra bolagsstämma. Denna stämma ska besluta om ett förslag som innebär att bolaget löser in sina utestående preferensaktier mot nyemitterade stamaktier i bolaget. Stämman ska även besluta om en företrädesemission för bolagets stamaktieägare på 63,86 miljoner kronor. De föreslagna emissionerna kommer resultera i en betydande ökning av antalet aktier i bolaget. De aktieägare som inte utnyttjar sin företrädesrätt samt att samtliga teckningsoptioner utnyttjas och samtliga preferensaktieägare godtar erbjudandet, blir utspädda med 94,6 %. För mer information rörande villkoren i dessa emissioner, se bolagets pressmeddelande.

Enligt gällande regelverk kan ett bolags aktier bli placerade på observationsavdelning om det föreligger omständigheter som föranleder en väsentlig osäkerhet avseende priset på aktierna. Mot bakgrund av ovanstående har NGM-börsen beslutat att med omedelbar verkan placera aktierna och relaterade instrument i Real Holding i Sverige AB under observation tills vidare. Notera att orderböckerna i de berörda instrumenten rensas vid placeringen under observation.

Information om instrumentet som omfattas:

Listningsnamn: Real Holding i Sverige B

Kortnamn: REAL MTF

ISIN-Nummer: SE0007922885

Instrument-ID: 365Y

Listningsnamn: Real Holding i Sverige PREF1

Kortnamn: REAL MTF PREF1

ISIN-Nummer: SE0007922893

Instrument-ID: 36GE

Listningsnamn: Real Holding Obligation 2015-2018

Kortnamn: Real H Obligation

ISIN-Nummer: SE0007280383

Instrument-ID: 39JN

Marknad: XNGM

Segment: DSSP

Marknadsövervakningen

Frågor rörande detta börsmeddelande kan ställas via e-post: marknadsovervakningen@ngm.se

alternativt telefon: 08-566 390 55.