#17-59 Företrädesemission i Implementa Hebe AB

Den 24 augusti 2017 beslutade styrelsen i Implementa Hebe AB, med godkännande i efterhand av extra bolagsstämman den 26 september 2017, att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Avstämningsdag för rätt till deltagande i emissionen är den 29 september 2017. Sista dag för handel i aktien inklusive teckningsrätt är den 27 september 2017. Första dag för handel i aktien exklusive teckningsrätt är den 28 september 2017.

För varje (1) aktie av serie A eller serie B som innehas på avstämnings­dagen erhålles en (1) teckningsrätt. Fyra (4) teckningsrätter berättigar till teckning av tre (3) nya aktier av serie B i Bolaget.

Teckningskursen är 0,30 kronor per aktie.

Teckning av nya aktier skall ske under tiden från och med den 9 oktober 2017 till och med den 23 oktober 2017. Handel med teckningsrätter kommer att ske på NGM Nordic MTF under perioden från och med den 9 oktober 2017 till och med den 19 oktober 2017. Någon organiserad handel med betalda tecknade aktier kommer inte äga rum på NGM Nordic MTF.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 27 september 2017.

Listningsnamn: Implementa Hebe TRB

Kortnamn: IMHE MTF TRB