#17-60 Företrädesemission i Eyeonid Group AB AB

Styrelsen för Eyeonid Group AB (publ) (”Bolaget”) har den 25 september 2017 med stöd av bemyndigande från bolagsstämma 15 juni 2017 beslutat att genomföra en nyemission med företräde för befintliga aktieägare.

Avstämningsdag är den 2 oktober 2017. Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla uniträtter är den 28 september 2017. Första dag för handel i Bolagets aktie exklusive rätt att erhålla uniträtt är den 29 september 2017.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) uniträtt för varje (1) innehavd aktie. Sextiofem (65) uniträtter berättigar till teckning av en (1) unit, varvid varje unit består av tre (3) aktier á 10,50 kronor per aktie samt två (2) teckningsoptioner. Varje teckningsoption berättigar till teckning av en (1) aktie till en teckningskurs om 15 kronor per aktie under en teckningsperiod vilken inleds ca 12 månader efter att erbjudande om teckning enligt denna företrädesemission löpt ut. Teckningsoptionerna emitteras vederlagsfritt och kommer att tas upp till handel på NGM Nordic MTF. Teckningskursen är 31,50 kronor per unit.

Teckning av units ska ske under perioden från och med den 4 oktober 2017 till och med den 18 oktober 2017. Handel med uniträtter äger rum på NGM Nordic MTF under perioden från och med 4 oktober 2017 till och med den 16 oktober 2017. Handel med betalda tecknade units äger rum på NGM Nordic MTF från och med den 4 oktober 2017 fram till dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 28 september 2017.

Listningsnamn: Eyeonid Group UR

Kortnamn: EOID MTF UR