#18-86 Företrädesemission i Rentunder Holding AB

Styrelsen i Rentunder Holding AB (”Bolaget”) har med stöd av bemyndigande från årsstämman den 27 juni 2018, beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktier inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 11 september 2018. Första dag för handel i Bolagets aktier exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 12 september 2018. Avstämningsdag är den 13 september 2018.

Aktieägare i Bolaget erhåller en (1) teckningsrätt för varje (1) innehavd aktie. Det krävs två (2) teckningsrätter för att teckna en (1) nya aktie. Teckningskursen är 1,40 SEK per aktie.

Teckning av aktier ska ske under perioden från och med den 17 september 2018 till och med den 1 oktober 2018. Handel med teckningsrätter äger rum på NGM Nordic MTF under perioden från och med den 17 september 2018 till och med 27 september 2018. Handel i betalda tecknade aktier kommer att ske från och med den 17 september 2018 till och med att emissionen registrerats hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 11 september 2018.

Listningsnamn: Rentunder Holding TR

Kortnamn: RENT MTF TR