#18-97 Företrädesemission i News55 AB

En extra bolagsstämma i News55 AB (”Bolaget”) har den 26 oktober 2018 beslutat att genomföra en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 31 oktober 2018. Första dag för handel i Bolagets aktie exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 1 november 2018. Tilldelning av teckningsrätter sker enligt det för varje aktieägare registrerade innehav hos Euroclear per den 2 november 2018 (”Avstämningsdagen”).
För en (1) befintlig aktie i Bolaget erhålles en (1) teckningsrätt. En (1) teckningsrätt berättigar till teckning av en (1) ny aktie. Teckningskursen är 1,30 kronor per aktie.

Teckning av aktier med stöd av teckningsrätter ska ske under tiden från och med den 6 november 2018 till och med den 20 november 2018. Handel med teckningsrätter äger rum under perioden den 6 november 2018 till och med den 16 november 2018. Handel i betalda tecknade aktier äger rum från och med den 6 november 2018 fram till dess att Erbjudandet registreras hos Bolagsverket.

Om emissionen ger upphov till omräkningsfaktor kommer flerdagarsorder i Bolagets orderbok att raderas. Detta sker i så fall efter handelsdagens slut den 31 oktober 2018.

Listningsnamn: News55 TR
Kortnamn: N55 MTF TR