#18-99 Observationslistning av Sensori AB

Sensori AB (SORI MTF), vars aktier är listade på Nordic MTF, offentliggjorde via ett pressmeddelande efter börsens stängning den 29 oktober 2018 att Läkemedelsverket beslutat om förbud att släppa ut bolagets Antinitus tinnitus-plåster på marknaden. Läkemedelsverkets beslut börjar gälla om beslutet efter domstolsprövning vinner laga kraft. Enligt Läkemedelsverket kan de studieresultat som redovisats inte ”belägga påvisad effekt”. Bolaget är av annan mening och kommer inom tre veckor att överklaga Läkemedelsverkets beslut till Förvaltningsrätten.

Enligt gällande regelverk kan ett bolags aktier bli placerade på observationsavdelning om det föreligger omständigheter som föranleder en väsentlig osäkerhet avseende bolaget eller priset på aktierna.

Mot bakgrund av ovanstående har NGM-börsen beslutat att med omedelbar verkan placera aktierna i Sensori AB under observation. Placeringen under observation gäller tills vidare.

Information om instrument som omfattas:
Listningsnamn: Sensori
Kortnamn: SORI MTF
ISIN-nummer: SE0007730510
CFI-kod: ESVUFR
FISN-kod: SENSORI/SH
Instrument-ID: 2Y0A

Marknadsövervakningen

Frågor rörande detta börsmeddelande kan ställas via e-post: marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt telefon: 08-566 390 55.