#19-05 Pantaluren Group AB handlas under observation

Pantaluren Group AB (”Bolaget”), vars aktier är noterade på Nordic MTF, offentliggjorde via ett pressmeddelande den 7 januari 2019 att bolaget ingått en avsiktsförklaring med ägare i ett svenskt bolag om att förvärva 100 procent av aktierna till ett pris om ca 230 mkr. Betalning ska ske genom emittering av aktier och ett förvärvsavtal kommer att vara villkorat bolagsstämmas- och Aktiemarknadsnämndens godkännande om undantag för budplikt. LOI:t har en exklusivitetsperiod fram till 20 februari 2019. Om det planerade förvärvet genomförs kommer nuvarande aktieägares ägarandel minska till ca. 5,4 procent.

Enligt gällande regelverk kan ett bolags aktier bli placerade under observation om Bolaget planerar en så väsentlig förändring av verksamheten eller organisationen att Bolaget framstår som ett nytt företag. Mot bakgrund av ovanstående har NGM-börsen beslutat att med omedelbar verkan placera aktierna i Pantaluren Group AB under observation tills vidare.

Information om instrumentet som omfattas:
Listningsnamn: Pantaluren Group
Kortnamn: PANT MTF
ISIN-Nummer: SE0007705074
CFI-kod: ESVUFR
FISN-kod: PANTALUREN/SH
Instrument-ID: 37TH

Marknadsövervakningen

Frågor rörande detta börsmeddelande kan ställas via e-post: marknadsovervakningen@ngm.se
alternativt telefon: 08-566 390 55.