NIAM Fond 2 fullinvesterad

NIAM Fond 2 fullinvesterad Efter förvärv av ett större bostadsbestånd i Göteborg är nu NIAM Fond 2 fullinvesterad. NIAM fortsätter sin verksamhet genom att med olika fastighetsfonder möjliggöra för institutioner och privatpersoner att göra indirekta fastighetsplaceringar med god avkastning. NIAM har sedan starten 1998 varit ansvarigt för svenska fastighetsinvesteringar för cirka 19 miljarder kr i olika fastighetsfonder. Fonderna är dels egna fonder; NIAM 1 och 2, dels samarbetspartners fonder såsom Morgan Stanley, Goldman Sachs och GE Capital. För ytterligare information kontakta: Christer Olofsson, VD NIAM AB Telefon: 08-791 32 31 Mobil: 0706-41 72 00 christer.olofsson@niam.se Jenny Fridh, Kommunikationsansvarig Telefon: 08-454 40 33 Mobil: 0708-44 30 33 jenny.fridh@newsec.se Fastighetsrådgivaren NewSec är även Investment Manager i fastigheter via sitt managementbolag NIAM. NIAM identifierar affärer, analyserar och genomför förvärv, utveckling och försäljning av enstaka fastigheter eller av hela portföljer. NIAM arbetar med tre produktslag: Direkt fastighetsägande genom fonder, partnerskap genom Joint Venture och managementavtal via Special Accounts. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00610/wkr0002.pdf

Om oss

Niam är ett av norra Europas ledande private-equity företag inom fastigheter och erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska och Baltiska marknaderna genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €5 miljarder och genererat en gross leveraged IRR om 31%. Niam har kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn, ett investeringsteam med 35 dedikerade anställda och ett erkänt senior management med över 20 års erfarenhet från fastighetsutveckling och direkta fastighetsinvesteringar. För mer information, besök gärna www.niam.se.