• Nickelodeon/

Marcus & Martinus, Youtubern Vlad Reiser och Ellen DeGeneres är barnens favoriter i Nickelodeon Kids’ Choice Awards

Sveriges Favoritstjärna blev i år två stjärnor när Marcus och Martinus röstades fram av barnen under årets Kids’ Choice Awards. Sveriges Favoritvloggare blev Youtube-stjärnan och programledaren Vlad Reiser. Dessutom är Sean Mendes barnens favoritsångare och Selena Gomez deras favoritsångerska. Barnens favoritfilm är Ghostbusters och den mest populära tecknade serien är för andra året i rad SvampBob Fyrkant. Ellen DeGeneres och Kevin Hart blev galans stora vinnare med hela tre priser vardera.

Efter Nickelodeons stora barngala Kids’ Choice Awards står det klart vilka som är barnens favoriter. I nära 30 olika kategorier inom film, TV och musik har barnen fått rösta på sina favoriter och under en slajmspäckad gala avslöjades vinnarna. Kevin Hart, Demi Levato och galans värd John Cena var några av de som täcktes av grönt slajm – flera gånger. De svenska barnen har röstat fram vinnarna i kategorierna Sveriges favoritstjärna och Sveriges Favoritvloggare, popstjärnorna Marcus och Martinus och YouTubern och Hey Nickelodeon-programledaren Vlad Reiser är de som kniper förstaplatserna.

Ellen DeGeneres och Kevin Hart fick flest priser av alla under galan. Ellen höll ett bejublat tacktal där hon lyfte alla barns rätt att vara unika. Hon prisades för sin insats som rösten till Doris i Hitta Doris, Barnes Bästa Tecknade Film och Årets Röst, och även för Årets ”Squad”. Kevin Hart är barnens Favoritskurk, Mest eftertraktade husdjur och Årets BFF. Henry Danger och Huset Fullt – igen är barnens bästa TV-serier.

Under galan uppträdde Little Mix med ett medley av hitlåtarna ”Touch” och ”Shout Out To My Ex”, innan de fick ta emot priset för Bästa Globala Musikstjärna. Även Machine Gun Kelly och Camila Cabello uppträdde med sin listetta ”Bad Things”. Andra kändisar som medverkade under galan var bland andra Gwen Stefani, Heidi Klum, Nikki Bella, Dove Cameron, skådespelarna från Huset fullt – igen, samt stjärnorna från Nickelodeons Ghame Shakers och School of Rock.

Galan hölls i USC Galen Center, Los Angeles och sändes i Sverige under söndagen med repris måndag den 13/3 kl. 17:00 på Nickelodeon.

För videomaterial: http://www.nickpress.com/series/2017-kids-choice-awards/videos

För pressbilder: www.NickKCApress.com

Samtliga vinnare på Nickelodeons Kids’ Choice Awards 2017:

TV:

Barnens favoritserie
Henry Danger

Familjens favoritserie
Fuller House

Bästa realityshow
America’s Got Talent

Bästa tecknade serie
SpongeBob SquarePants