Nickelodeon släpper ny app för barnen

Nu kan svenska föräldrar och barn se SvampBob Fyrkant, Teenage Mutant Ninja Turtles och andra populära figurer från Nickelodeon på sina smarta telefoner och surfplattor. Det är premiär för den nya appen Nickelodeon Play som har laddats ner över 17 miljoner gånger och tilldelats en Emmy Award för bästa användarupplevelse. Appen är gratis och innehåller serier, exklusivt material och kortfilmer samt spel och interaktivt innehåll som barnen efterfrågar.

Lagom till sportlovet introducerar Nickelodeon, världens största underhållningsnätverk för barn, den nya appen Nickelodeon Play. Appen vänder sig till barn och har redan vunnit en Emmy Award för Best User Experience and Visual Design.

Över 17 miljoner nedladdningar
Sedan appen först introducerades i USA har den släppts på flera internationella marknader och totalt har den laddats ner över 17 miljoner gånger. Appens popularitet grundar sig i att den hela tiden erbjuder barnen nya, interaktiva upplevelser – alltifrån hela avsnitt av Nickelodeons serier till Rör ej!-knappar och överraskningar. Innehållet uppdateras dagligen så barnen möts hela tiden av en ny, oväntad upplevelse.

Interaktiv underhållning
Nickelodeon har genomfört omfattande forskning för att kartlägga vad barn efterfrågar och hur de använder appar i surfplattor och mobil. Det har resulterat i en interaktiv användarupplevelse där barnen enkelt kan swipa sig igenom appen i alla riktningar, favoritmarkera serier och avsnitt samt kontinuerligt upptäcka nytt innehåll var de än befinner sig i appen.

-          Vi vet att barn inte bara använder smartmobiler och surfplattor när de är hemma, utan även i bilen, på restauranger och andra platser där de behöver extra stimulans. Barn idag förväntar sig högkvalitativt innehåll som också är lättillgängligt, och det har också varit vårt fokus när vi har utvecklat Nickelodeon Play. Vi lägger hela tiden till nytt innehåll och överraskningar som kan ge barnen nya interaktiva upplevelser, säger Daniel Andersson, Vice President Product & Marketing på Viacom i Norden.

Nickelodeon Play kommer att ha material som är exklusivt för appen; bland annat filmer som ”Kaos på Kryssning”. Bland serierna som finns tillgängliga finns barnfavoriter som SvampBob Fyrkant, Turtles, Familjen Thunderman, Sam & Cat och Bella & the Bulldogs – för att nämna några.

Följande innehåll finns tillgängligt i Nickelodeon Play:

• Fullängdsavsnitt av Nickelodeons serier
  • Exklusivt innehåll som filmer, behind the scenes-material och smygvisningar
  • Korta klipp med Nickelodeons mest populära figurer
  • Interaktiva överraskningar och RÖR EJ!-knappar
  • Egna sidor för de olika serierna
  • Möjlighet till att favoritmarkera och ”spara” innehåll
  • Nytt innehåll varje dag
  • Spel

Här finns appen tillgänglig för nedladdning:

iOS:

Android: