Sommarens slajmigaste festival: tävla med SvampBob i Nickelodeons Slime Cup

Nu är det dags för sommarens slajmigaste festival, Nickelodeon Slime Cup. I tävlingen kan barnen tävla sida vid sida med sina favoritstjärnor från Nickelodeon, för att bli årets Slime-mästare.

Nu är Nickelodeons Slime Cup igång och barnen kan tävla med sina favoritstjärnor från Nickelodeons olika program. På tävlingssidan slimecup.nickelodeon.se pågår kampen om det ärofyllda priset, en slimefylld Slime Cup-trofé. Barnen väljer själva vilket lag de vill tävla med av totalt fyra stycken (Blå, Röd, Gul och Lila), sedan gäller det att  samla så mycket slime-poäng som möjligt genom att spela sportinspirerade spel tillsammans med Nickelodeons populära karaktärer och alla är med och tävlar – bland andra SvampBob Fyrkant, Patrick Stjärna, gänget från Game Shakers och Bella från Bella and the Bulldogs. På kampanjsajten finns även andra aktiviteter så som fler spel, quiz och videos. På Nickelodeon kommer stjärnonas stora kamp att visas, med start den 18 juli.

-          Vi vet att barn älskar Nickelodeons gröna slajmet och att de samtidigt förväntar sig interaktiva upplevelser. I Slime Cup kan de tävla sida vid sida med sina favoritstjärnor från TV, på nätet. Det är den ultimata mixen mellan sport och slime, säger Daniel Andersson, kanalchef för Nickelodeon i Norden på Viacom.

I Slime Cup kämpar 16 av Nickelodeons största stjärnor mot varandra i olika utmaningar. Kel Mitchell från Game Shakers är värd för showen och SvampBob Fyrkant och Patrick Stjärna är tävlingens ambassadörer. Följande Nickelodeon karaktärer är med och tävlar:

• Bella and the Bulldogs: Brec Bassinger (“Bella Dawson”), Coy Stewart (“Troy Dixon”)
  • Game Shakers: Cree Cicchino (“Babe Carano”), Madisyn Shipman (“Kenzie Bell”), Benjamin Flores, Jr. (“Triple G”), Thomas Kuc (“Hudson Gimble”)
  • Henry Danger: Jace Norman (“Henry Hart”), Riele Downs (“Charlotte Bolton”), Sean Ryan Fox (“Jasper Dunlop”), Ella Anderson (“Piper Hart”)
  • Nicky, Ricky, Dicky & Dawn: Aidan Gallagher (“Nicky Harper”), Mace Coronel (“Dicky Harper”)
  • The Thundermans: Kira Kosarin (“Phoebe Thunderman”), Jack Griffo (“Max Thunderman”), Addison Riecke (“Nora Thunderman”), Diego Velazquez (“Billy Thunderman”)

Följ stjärnorna från Slime Cup på Nickelodeon, från och med den 18 juli:

• 18-22 juli: Tittarna kan följa uttagningarna när Slime Cup-lagen väljs kl. 16.30
  • 25, 27, 30 juli: Specialprogrammet Orange Carpet Special Edition: Slime Cup visas på Nickelodeon, där tittarna får följa med bakom scenen och träffa stjärnorna för att höra deras vinnarstrategier kl. 06.30, kl. 11.25 och kl. 10.55
  • 1 augusti: Startskottet för den stora kampen om vilket av de fyra lagen som tar hem vinsten i Slime Cup. Slime Cup sänds två timmar varje dag under en vecka på Nickelodeon kl. 16.15

Om samarbetet med UNICEF:
Nickelodeon samarbetar med UNICEF och Team UNICEF, UNICEF’s sportintiativ. I Slime Cup ger detta en integrerad kampanj som inkluderar lek och tävling. Via träningsappen Training Camp, som endast är tillgänglig på utvalda marknader, uppmuntras barn till att vara aktiva genom träna tillsammans med sitt lag med hjälp av korta, dagliga aktiviteter och utmaningar. Nickelodeon kommer även att uppmärksamma de tävlande i sociala medier som delar Team UNICEF’s grundsyn på respekt, samarbete och ledarskap.