NICOCCINO EXPANDERAR VIA WHSMITH HIGHSTREET

Nicoccino fortsätter sitt samarbete med WHSmith. Utöver förra månadens lansering i WHSmith Travel så kommer bolaget nu att lansera NicoccinoTM i 250 utvalda High street butiker runt om i Storbritannien. Att tillgängliggöra Nicoccino™ i dessa High Street butiker förenklar åtkomsten av produkten i hela landet för de ca 45 000 kunder som fram tills nu handlat Nicoccino™ via bolagets e-handelsplattform. Lanseringen kommer att stödjas av en omfattande marknadsförings- och butikkampanj.

NicoccinoTM har beskrivits som "the silver bullet for smokers” och är nästa generations nikotin produkt - en diskret film som placeras under läppen där den levererar en snabb och påtaglig nikotineffekt för att sedan lösas upp.

VD Johan Cram; "NicoccinoTM erbjuder en genuin nikotinupplevelse, när som helst och var som helst. NicoccinoTM är den första alternativa nikotinprodukten i Storbritannien som erbjuder användaren en omedelbar och varaktig nikotineffekt. Vårt samarbete med WHSmith är ett betydande framsteg för uppfylla vårt mål att göra NicoccinoTM tillgänglig för konsumenter som letar efter ett nikotinalternativ."

WHSmith PLC är en av Storbritanniens ledande återförsäljare och består av två kärnverksamheter – Travel och High Street. High Street verksamheten driver 621 butiker med en omfattande räckvidd runt om i Storbritannien och en närvaro i nästan alla större brittiska städer. 91 % av befolkningen i Storbritannien bor inom en 20 minuters bilresa från en WHSmith butik. Sammantaget sysselsätter WHSmith cirka 14 000 anställda.

Johan Cram, CEO

Phone: +46 708 980 418

Email: johan.cram@nicoccino.co.uk

Nicoccino AB utvecklar och marknadsför en innovativ och patentskyddad nikotinprodukt för konsumentmarknaden.

Produkten marknadsförs under samma varumärke som bolagsnamnet – Nicoccino™ – och produktionen sker via partners. Försäljning sker för närvarande i Storbritannien, Tyskland, Tjeckien, och Polen samt via en dedikerad e-handelsplattform (purenicoccino.com).

Nicoccino har sitt huvudkontor i Täby utanför Stockholm och ett försäljningskontor i London. Bolagets aktie är sedan juni 2014 noterad på Nasdaq Stockholm First North under kortnamnet NICO.