Nidron Holding offentliggör erbjudandehandling

Report this content

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS ELLER PUBLICERAS TILL ELLER INOM AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER USA. ERBJUDANDET LÄMNAS INTE TILL (OCH ACCEPTER GODKÄNNS INTE FRÅN) PERSONER I DESSA LÄNDER ELLER PERSONER I NÅGOT ANNAT LAND DÄR ACCEPT AV ERBJUDANDET SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE DOKUMENTATION, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER VAD SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Erbjudandehandlingen avseende Nidron Holding AGs (“Nidron”) offentliga aktieerbjudande utan budpremie till övriga aktieägarna i Fenix Outdoor AB (publ) (”Fenix” eller ”Bolaget”) att överlåta samtliga utestående aktier av serie B i Fenix till Nidron (”Erbjudandet”) har idag offentliggjorts. Erbjudandehandlingen har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Erbjudandehandlingen finns tillgänglig på Nidrons hemsida www.nidronholding.se samt på Handelsbankens hemsida www.handelsbanken.se/investeringserbjudande.

Erbjudandehandling och anmälningssedel kommer att distribueras till aktieägare i Fenix vars aktier är direktregistrerade hos Euroclear Sweden AB den 16 maj 2014.

Acceptperioden i Erbjudandet löper från och med den 19 maj 2014 till och med 16 juni 2014.

Ytterligare information
För ytterligare information, vänligen kontakta: Martin Nordin, tel: +41 79 799 27 58 eller besök www.nidronholding.se

Informationen i detta pressmeddelande överlämnades för offentliggörande den 16 maj 2014 klockan 18:30 (CET).

VIKTIG INFORMATION
Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept från aktieägare eller av någon annan för aktieägares räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet av Erbjudandet eller godkännande av accept av Erbjudandet inte skulle kunna ske i enlighet med lagar och regler i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare dokumentation, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag, utom vid tillämpligt undantag. Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, genom post eller något annat kommunikationsmedel (inklusive, men utan begränsning till, telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i eller till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA och Erbjudandet kan inte accepteras i eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA. Följaktligen kommer inte och får inte detta pressmeddelande, erbjudandehandlingen, anmälningssedeln och annan dokumentation avseende Erbjudandet sändas per post eller på annat sätt distribueras, vidarebefordras eller sändas till, från eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA. Nidron kommer inte att erlägga något vederlag enligt Erbjudandet till, eller acceptera anmälningssedlar från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA.

Aktierna i Nidron har inte, och kommer inte, att registreras enligt U.S. Securities Act av 1933 i gällande lydelse (”Securities Act”), och får inte erbjudas eller säljas i USA såvida inte en sådan registrering sker enligt Securities Act, eller ett undantag från sådan registrering är tillämpligt.

Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen äga företräde.

Taggar: