Nike lanserar Zlatan Zuperfly - ett interaktivt spel där du kliver rakt ner i Zlatans skor

Report this content

Idag ger Nike dig möjligheten att kliva in i Zlatan Ibrahimovićs värld - på fotbollsplanen. I det interaktiva spelet Zlatan Zuperfly får spelarna bokstavligen följa med fotbollstjärnan ut på planen och uppleva hur det verkligen är att vara Zlatan.

Med hjälp av en banbrytande 360-graderskamera monterad ovanför Zlatans huvud kan fans se allt Zlatan ser, såväl framåt som bakåt. Spelarna uppmanas att ta snabba beslut; Ska han gå till vänster, höger eller rakt på mål? Teknologin gör det möjligt att se åt alla håll, vilket ger en extra dimension. Offrar du hastighet, för att se vad som händer bakom ryggen? Alla val sker under högsta tidspress, precis som på planen och snabba beslut ger höga poäng.

Superfly handlar om att ha vinnarskalle. Att få saker att hända som är bortom det folk kan föreställa sig. Det är fantastiskt kul att låta folk få stiga in i min värld och se hur det är. Jag ser själv fram emot att få spela spelet, säger Zlatan Ibrahimović.

Det svårt att förstå hur Zuperfly Zlatan är när man ser honom på planen. De som provar spelet får känna på Zlatans perspektiv och mäta sig med honom. Är du lika Zuperfly som Zlatan? säger Thomas Falkenström Brand Manager Football för Nike i Sverige.

Spelet, som är helt webbaserat finns att spela gratis på www.zlatanzuperfly.com. Spela själv eller mot kompisar.

Se trailern här: http://www.youtube.com/watch?v=-uUyHwoVPFA

Besök också www.facebook.com/zlatanibrahimovic och www.facebook.com/nikefootballsweden för mer info.

För information kontakta: Thomas Falkenström, thomas.falkenstrom@nike.com
Mobil: 0704-447068

NIKE Inc är världens största sportföretag, baserat i Oregon i USA. Företaget är världsledande inom design,
marknadsföring och distribution av autentiska skor, kläder och accessoarer avsedda för sport och