• Nike Sweden/

NIKEs NYA KAMPANJ “MY TIME IS NOW”, HYLLAR HUNGERN HOS EN NY FOTBOLLSGENERATION, SUGNA PÅ ATT TA CHANSEN PÅ DEN STORA SCENEN

Report this content

“Säg inte till mig att jag har potential” är den övergripande insikten bakom Nikes nya “My Time Is Now”-kampanj. Kampanjen som lanseras med en ny film 18 maj kommer att innehålla några av världens bästa spelare och hylla en ung fotbollsgenerations hunger och iver att göra avtryck bland fotbollseliten.

Filmen som premiärvisas på Facebook, Twitter, Youtube och nikefootball.com för första gången 18 maj, kommer också att visas på TV 19 maj under finalen i München. I filmen får vi se en lång rad stjärnor som kommer att slåss om äran i Polen och Ukraina i sommar; Cristiano Ronaldo, Neymar, Andres Iniesta, Wesley Sneijder, Franck Ribery, Mario Götze, Mesut Özil, Yann M’Vila, Javier Hernandez och Danny Welbeck. Dessutom dyker Pep Guardiola, Laurent Blanc och basketsuperstjärnan Lebron James upp.

För de nyfikna finns det dolda nycklar i youtube.com-versionen av My Time Is Now. Inbakade i filmen finns det hemliga tunnlar som, om man hittar dem, leder till unikt bonusmaterial. My Time Is Now kommer att finnas tillgänglig här: http://go.nike.com/MYTIMEISNOW

“Unga spelare gör allt för att visa vad de kan och att de är tillräckligt bra för att spela med de bästa”, säger Carlos Homedes, NIKE Global Football Marketing Director. “I My Time Is Now kampanjen visas deras hunger och starka vilja att lyckas på lekfullt sätt. En ny generation av spelare tar chansen i sommar och det kommer att vara mycket spännande att se hur det går i Polen och Ukraina.”

I filmen så börjar berättelsen på plan i en match mellan Holland och Frankrike. Matchen avbryts plötsligt av våg efter våg av unga spelare som invaderar planen, redo att visa sina färdigheter och ta sig an några av världens bästa spelare. Deras svartvita uniformer är en blinkning till Nikes globala talangjakt The Chance där unga spelare från hela världen ges chansen att träna med de bästa tränarna.

Filmens unga stjärnor försöker ta sin chans, samtidigt som en lång rad unga stjärnor dyker upp och ger sig in i leken. Neymar bländar med sin teknik och dribblingar, Gerard Pique och Andres Iniesta, kommer direkt från ett styrelserum i kostym, och hoppar rakt in i spelet. Till och med Cristiano Ronaldo är redo att dra på sig den svartvita tröjan, men han har otur för det finns bara en small kvar. Han tar på sig den ändå, allt för att få delta i spelet.

Dessutom visas Nikes EM-kollektion “Nike Clash Collection”. Skorna som kommer att bäras under Polen och Ukraina är uppdaterade versioner av Nikes Mercurial Vapor III, CTR360 Maestri II, T90 Laser IV och Tiempo Legend IV. Starka färger, för färgstarka spelare.

Nikes talangjakt för unga fotbollspelare, The Chance, äger just nu rum i 55 länder runt om i världen. De 100 bästa spelarna kommer att delta i en uttagning på FC Barcelonas berömda ungdomsakademi. De 16 bästa spelarna kommer att få vara med om en unik fotbollsupplevelse där de kommer att få träna och spela med några av världens bästa ungdomsakademier inklusive Juventus, Manchester United och USA:s ungdomslandslag.

Nikes Clash Collections finns i butik och på nikestore.com från och med 6 juni.

“My Time is Now” är regisserad av svenske Adam Berg.

För mer information kontakta: Thomas Falkenström, thomas.falkenstrom@nike.com eller Johan Grönberg, 0704338158.

NIKE Inc är världens största sportföretag, baserat i Oregon i USA. Företaget är världsledande inom design, marknadsföring och distribution av autentiska skor, kläder och accessoarer avsedda för sport och träningsaktiviteter. NIKE har följande helägda dotterbolag; Converse Inc, Cole Haan, Umbro Ltd och Hurley International LCC. För mer information on NIKE och våra produkter gå till www.nikebiz.com, www.nikestore.com och www.nikeid.nike.com

Taggar:

Carlos Homedes, NIKE Global Football Marketing Director