Vår tronföljare är född.

Report this content

NIKE hyllar John Guidettis framgångar, målmedvetenhet och kämpaglöd genom att inför debutmatchen pryda Stureplan i Stockholm med hans ansikte och budskapet att “vår tronföljare är född”.

John Guidetti är kompromisslös i inställningen till sin fotboll. Det är också den inställningen som tagit honom hela vägen till fotbollens finrum. Med ett facit på 18 gjorda mål under vintern i Holland har han visat att hårt arbete, målmedvetenhet och kämpaglöd är grunden för all framgång.

– På samma sätt som Zlatan är John Guidetti en inspirerande person som många ser upp till. Vi vill visa att vi tror på honom och att han kan gå hur långt som helst, säger Thomas Falkenström, Brand Manager Football Nike Sweden

Inför matchen pryder alltså Johns ansikte en hel fasad på Stureplan i Stockholm. På bilden står det skrivet ”Vår tronföljare är född”. John Guidetti har tagit nästa steg och har potential att bli nästa stora stjärna, men nu är det upp till bevis. Har John det som krävs för att i framtiden axla manteln från Sveriges fotbollskung, Zlatan Ibrahimović?

PRESSMATERIAL MED HÖGUPPLÖST BILD FRÅN STUREPLAN:

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Thomas Falkenström Brand Manager Football & Action Sport Nike Sweden Tel. +46 70 444 70 68, thomas.falkenstrom@nike.com

ABOUT NIKE, INC.

NIKE, Inc., based near Beaverton, Oregon, is the world’s leading designer, marketer and distributor of authentic athletic footwear, apparel, equipment and accessories for a wide variety of sports and fitness activities. Wholly-owned NIKE subsidiaries include Cole Haan, which designs, markets and distributes luxury shoes, handbags, accessories and coats; Converse Inc., which designs, markets and distributes athletic footwear, apparel and accessories; Hurley International LLC, which designs, markets and distributes action sports and youth lifestyle footwear, apparel and accessories; and Umbro Ltd., a leading United Kingdom-based global football (soccer) brand. For more information, visit

www.NIKEbiz.com/investors

Taggar: