Efter en tid på krogen nu på Systembolaget

Report this content

Under drygt ett års tid har Nils Oscar Hop Yard IPA har funnits på välsorterade krogar. Den har blivit mycket uppskattad och kommer från och med den 1:a april även att finnas tillgänglig i Systembolagets ordinarie sortiment. Nils Oscar Hop Yard IPA med artikelnummer 1493-03 är en kraftig India Pale Ale med en genomgående amerikansk smaksättning. Inspirationen kommer från den amerikanska nybryggarandan. Få kopplingar till namnet India Pale Ale med andra ord. Brygden doftar tropiska frukter och bjuder på härliga smaker av humle. En perfekt kombination!

Nils Oscar Hop Yard IPA är en kraftig ale som är brygd med ljust malt och karamellmalt. Likt en klassisk IPA är den rikt humlad. Det är en blandning av Cascade, Simcoe, Pacific Gem, Nelson Sauvin och Amarillo som alla har mycket fruktiga dofter. Dessutom är den generöst torrhumlad med Amarillo, Citra och Nelson Sauvin för att inte gå miste om de lättflyktiga humlearomerna. Nils Oscar Hop Yard IPA doftar ananas, persika, dadlar och karamell. Smaken är kraftig som en IPA ska vara. Den är rik på fruktiga humlearomer och har en balanserande maltkaraktär. Eftersmaken är komplex. Den passar utmärkt till bland annat fet fisk – med fördel lax, thai-mat, mexikanskt, indiskt och hamburgare. Användningsområdet är stort och det är naturligtvis inte dumt att ha några hemma!

Nils Oscar Hop Yard IPA: 7,3%    Artikel nummer: 1493-03   Pris: 25,40:-/33 cl.

VD, Jonas Kandefelt, 0155-772 80 & 070-333 94 95 mail jonas.kandefelt@nilsoscar.se Bryggmästare & Teknisk Chef, Patrick Holmqvist, 0155-772 82, mail patrick.holmqvist@nilsoscar.se PR & Varuprover, Karin Wikström, 070-644 83 93, mail karin.wikstrom@nilsoscar.se

På Nils Oscar Company AB producerar vi högkvalitativa produkter ’från ax till strupe’. Den unika kedjan startar på Tärnö Säteri i Sörmland där vi odlat spannmål som sedan mältas i vårt eget mälteri. Ölet bryggs på vårt bryggeri på Fruängskällan i Nyköping och spriten tillverkas på vårt bränneri på Tärnö. Våra produkter säljs till restauranger och barer samt Systembolaget i hela landet.

Taggar: