För sakens skull - bjud på Nils Oscar God Lager och Nils Oscar Aquavit

Report this content

En god dryck kan höra till livets små glädjeämen. Två blir väl då dubbel glädje? Inför sommarens sista tillställningar vill vi passa på att slå ett slag för två av våra äldsta produkter – Nils Oscar Aquavit och Nils Oscar God Lager. Båda finns att köpa på Systembolagsbutiker runt om i landet. Nils Oscar Aquavit finns i beställningssortimentet. Jösses vad gott!

Blir man bjuden på något gott att dricka säger man ofta ”Ja tack, en skvätt då för sakens skull”. Just för sakens skull är egentligen en bra filosofi, för det gör ju att man sätter sig till bords, äter, dricker och njuter i goda vänners lag. Så vi röstar för fler tillfällen då ’för sakens skull’ får råda. Trots att kvällarna blir kyligare och mörkret smyger sig på är sommaren inte riktigt slut ännu. Vi vill påstå att allt har en början och ett slut, där en kväll i augusti med kräftor, musik och god dryck är en bra avslutning på sommaren som gått och en bra start på hösten som komma skall. Så, för sakens skull – bjud några vänner på något gott att äta och dricka. Nils Oscar Aquavit är det första brännvinet från Nils Oscar. Som allt annat hos oss på Nils Oscar Company börjar den sin bana på Tärnö Säteri i Södermanland, så även Nils Oscar God Lager. Där odlar vi som bekant spannmål som förädlas till malt som är en av råvarorna i såväl sprit som öl från Nils Oscar Company. Nils Oscar Aquavit Nils Oscar Aquavit är kryddad med kummin för smakens och aromens skull. Övrig krydda är koriander och pomerans. Vi avrundar med en skvätt sherry som också ger en mycket vacker gyllene färg. Denna kryddmix ger ett friskt och lent brännvin som låter matens smakämnen komma till sin rätt och ta plats. Nils Oscar Aquavit passar till svensk festmat, husmanskost eller varför inte sushi? Nils Oscar God Lager Nils Oscar God Lager är en trotjänare som kommit att bli vår storsäljare och är den första produkten som togs fram under varumärket Nils Oscar. Den består bland annat av en malt vi tagit fram speciellt för Nils Oscar God Lager, en wienermalt för den goda smakens skull och för att ge ölet mer fyllighet. Humlen är tyska sorter med klassisk arom. Jästen är av tysk pilsnertyp. Efter jäsning följer lagring. Därefter tappas det på fat eller bruna flaskor. Bruna flaskor är att föredra, eftersom det skyddar ölet bättre. Pastörisering och tillsatser hör naturligtvis inte hemma hos oss, därför avstår vi från det. Nils Oscar God Lager är ett helmaltsöl. Den är frisk och lättdrucken med fin maltkaraktär. Produkt Artikel nummer Pris Alkoholhalt Nils Oscar God Lager 1305-03 18,20.-/33 cl 5,3 vol% Nils Oscar Aquavit 80010 265:-/70 cl 40 vol%

Taggar: