På spaning efter något gott? Njut av en Nils Oscar Kalaspåsköl!

Report this content

Kyla och vinter håller ett järngrepp om vårt avlånga land. Den ena rubriken efter den andra talar om extrem kyla. I perioder har vi blivit varnade för enorma snömängder. Våren känns mer avlägsen än någonsin. Förhoppningsvis är det något varmare i april. Påsken ligger ju sent i år, vilket ökar möjligheterna. Vi kan inte styra över Moder Jord, men våra brygder kan vi på ett kreativt sätt påverka – och det gör vi. Nils Oscar Company bjuder på en härlig påsköl med mjuka karamelltoner och rondör som passar utmärkt till det svenska smörgåsbordet. Glöm Raw Food, det franska köket och energisnålt för en stund och unna dig en god Nils Oscar Kalaspåsköl med artikelnummer 1393-03. Den finns tillgänglig på Systembolaget från och med den 1:a april.

Nils Oscar Kalaspåsköl: Det förut tydliga släktskapet med Nils Oscar Kalasöl gör sig inte längre påmint efter att receptet justerats. Maltgivan skiljer sig en del och ytterligare en maltsort är tillsatt i Nils Oscar Kalaspåsköl, vilket också bidrar till den vackra rödaktiga färgen. Både humle och jäst skiljer sig från den prisbelönta brygden Nils Oscar Kalasöl. Nils Oscar Kalaspåsköl är ett överjäst öl med en rund och fyllig kropp. Doften präglas av amerikansk humle, främst Cascade och Amarillo, men också Nelson Sauvin från Nya Zeeland. Dessa dofter, tillsammans med en mjuk karamellkaraktär och lätt rostade toner bidrar till den runda smaken. Man känner också smaken av mörk malt, generös humle och rondör. ”Kalaspåsköl är ett öl som jag är mycket nöjd med och som har lager på lager av finstämda nyanser att fundera över i favoritfåtöljen, men det går också att rättframt dricka i stora klunkar till ett dignande middagsbord”, säger Patrick Holmqvist.

Nils Oscar Kalaspåsköl: 5,6% Artikel nummer: 1393-03 Pris: 19,50:-/33 cl.

VD, Jonas Kandefelt, 0155-772 80 & 070-333 94 95 mail jonas.kandefelt@nilsoscar.se Bryggmästare & Teknisk Chef, Patrick Holmqvist, 0155-772 82, mail patrick.holmqvist@nilsoscar.se PR & Varuprover, Karin Wikström, 070-644 83 93, mail karin.wikstrom@nilsoscar.se

På Nils Oscar Company AB producerar vi högkvalitativa produkter ’från ax till strupe’. Den unika kedjan startar på Tärnö Säteri i Sörmland där vi odlat spannmål som sedan mältas i vårt eget mälteri. Ölet bryggs på vårt bryggeri på Fruängskällan i Nyköping och spriten tillverkas på vårt bränneri på Tärnö. Våra produkter säljs till restauranger och barer samt Systembolaget i hela landet.

Taggar: