Idag inleds teckningstiden i Nilsson Special Vehicles AB:s företrädesemission

Med anledning av att teckningstiden i Nilsson Special Vehicles AB:s (”Nilsson”) företrädesemission inleds idag, den 14 februari 2018, publiceras härmed Informationsmemorandum och Informationsfolder på Nilssons (www.nilsson.se), Västra Hamnens (www.vhcorp.se) och Mangolds (www.mangold.se) hemsidor. Teckningstiden löper till och med den 28 februari 2018. Emissionen är fullt säkerställd via tecknings- och garantiåtaganden vilket innebär att Nilsson tillförs cirka 22,9 MSEK före emissionskostnader. Även allmänheten har möjlighet att teckna aktier i erbjudandet.

Erbjudandet i sammandrag

Teckningstid:                       14 februari – 28 februari 2018.
Teckningskurs:                      13 kronor per aktie. Courtage utgår ej.
Utbytesförhållande: För varje aktie erhålles en teckningsrätt. Fem teckningsrätter berättigar till teckning av tre nya aktier.
Handel med teckningsrätter:Betalning: 14 februari – 26 februari 2018.Efter besked om tilldelning, preliminärt under vecka 10.
Nyemitterade aktier: 1 759 953 st.
Emissionsbelopp: 22 879 389 kronor.
Teckningsåtaganden:Garantiåtaganden: Cirka 15,2 MSEK.Cirka 7,7 MSEK.
Ticker: NILS.
ISIN-kod aktie: SE0007702949.
ISIN-kod BTA-aktie:ISIN-kod teckningsrätt: SE0010869255.SE0010869248.

Fredrik Nilsson, tf. VD

Nilsson Special Vehicles AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm First North (ticker: NILS). Certified Adviser till Nilsson Special Vehicles är Sedermera Fondkommission.