Carina Thern ny säljare hos Nimo-KG

Nimo-KG rekryterar Carina Thern som ny säljare. Carina har arbetat hela sin yrkeskarriär med export av teknisk utrustning inom cementhantering i den marina sektorn, de senaste 14 åren har hon drivit eget företag inom samma bransch.

– Internationell försäljning är det jag kan och det jag brinner för. Nimo-KG är ett teknikföretag som är väletablerat i hela världen men med stor potential att fortsätta växa, jag ser fram emot att bidra till det, säger Carina Thern, ny säljare hos Nimo-KG.

Carina Thern är ny säljare hos Nimo-KG.

Carina tar vid efter Eva Johansson som går i pension efter 22 år hos Nimo-KG. I Nimo-KG:s säljteam kommer Carina bland annat ansvara för marknaderna i Storbritannien, Asien och Kanada. Med hjälp av sin långa erfarenhet av internationell försäljning av teknisk utrustning fick hon en flygande start när hon började sitt nya arbete under sommaren.

– Inledningsvis satte jag mig in i de olika kundsegmenten och produkterna vi säljer. Nu ligger fokus på att bygga upp relationer med både befintliga och potentiella kunder – det är också det jag uppskattar allra mest med mitt jobb.

En av anledningarna till att Carina valde Nimo-KG som ny arbetsplats är företagets arbetssätt med att följa varje projekt från start till mål.

– Förtroendet mellan mig och kunden är det absolut viktigaste. Att då ha möjlighet att leda ett projekt från första kontakten till att utrustningen levereras till kund och sedan följa upp kontinuerligt ser jag som en stor fördel.

Nimo-KG har ett hektiskt år bakom sig med kraftigt ökad orderingång, därför är Carina ett välkommet nytillskott för företaget.

– Carina har lång erfarenhet av teknisk försäljning av komplex industriutrustning, hon kommer bidra med mycket kunskap och marknadskännedom. Jag är glad över att vi får in Carina som en naturlig efterträdare till Eva Johansson som jag vill passa på att tacka för hennes tid hos oss på Nimo-KG, säger Martin Olsson, vd Nimo-KG.

Nimo-KG nyhetsrum

Nimo-KG är ett teknikföretag som är väletablerat i hela världen men med stor potential att fortsätta växa, jag ser fram emot att bidra till det.
Carina Thern, ny säljare Nimo-KG