Nimo rekryterar ny produktionschef

Efter 30 miljoners-investeringen i Hova-fabriken

Efter ett år med höga försäljningssiffror, framför allt för de energismarta torkskåpen, och en nyinvestering i fabriken i Hova på 30 miljoner kronor, rekryterar Nimo en ny produktionschef och förstärker därmed organisationen ytterligare. Rekryteringen gjordes internt, inom kort tillträder Jonas Rohdin sin nya tjänst.

– Att ta steget till produktionschef ska bli otroligt spännande och roligt. Nimo är ett framtidsföretag med väletablerade produkter och intern produktutveckling. Det finns också ett tydligt fokus på att ligga i teknologisk och energiekonomisk framkant. Dessa bitar var bidragande faktorer till att jag sökte mig hit från första början, säger Jonas Rohdin.

Sedan tre månader tillbaka har Jonas arbetat som produktionstekniker hos Nimo och hans yrkesbakgrund finns i produktion inom främst verkstadsindustrin. Han kommer senast från Lesjöforskoncernen där han jobbade både som platschef och produktionschef.

– Det jag har tagit med mig till Nimo är kunskaper om hur vi kan arbeta för att effektivisera de olika processerna i produktionen. Med den kommande investeringen och utbyggnationen av fabriken arbetar vi minst sagt i medvind och det ska vi fortsätta med.

Att rekryteringen gjordes internt visar Nimos fokus på kompetensförsörjning och att ge sina anställda möjlighet till utveckling och långa karriärer i företaget.

– Vi tillverkar världens mest energisnåla och miljövänliga torkskåp. Samtidigt siktar vi på att hela tiden vidareutveckla vår tekniska kompetensnivå. Därför är det väldigt roligt att Jonas nu tar steget till produktionschef. Han har helt rätt kompetens för att hjälpa oss att fortsätta ligga i teknologisk framkant, säger Timo Taiminen, vd för Nimo.

Nimo pressrum

Timo Taiminen, vd Nimo, 0506-488 05, timo.taiminen@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Jonas Rohdin, produktionschef, Nimo