Nimos nye marknadschef: ”Vi ska växa vidare internationellt”

Med över 20 års erfarenhet inom internationell marknadsföring och försäljning tar David Larsson nu klivet in som ny marknadschef för Nimo. Uppdraget är att öka omsättningen genom att utveckla nya kund- och marknadssegment.

– Nimo är ett utmärkt exempel på ett välskött svenskt kvalitetsföretag. Det finns mycket kunskap, kompetens och erfarenhet i företaget, det som lockade mig mest var den uppenbara potentialen att både växa på befintliga och nya marknader, säger David Larsson, marknadschef på Nimo.

David Larsson, ny marknadschef på Nimo

David Larsson har tidigare arbetat med internationell försäljning och marknadsutveckling av bland annat motorcyklar och stålprodukter. Det internationella marknadsarbetet är den gemensamma nämnaren genom hela yrkeskarriären.

– Jag fokuserar inledningsvis på att förstärka strukturerna inom distribution och support till våra återförsäljare runt om i världen. För ett företag som är verksamma på så många olika marknader är det viktigt att vara tydlig med hur vi agerar både under själva affären och i uppföljning och support. Nimo står för kvalitet på alla nivåer, oavsett marknad ska alla kunna ha stort förtroende för varumärket.

Även om Nimo redan idag är världsledande inom tillverkning och utveckling av torkskåp ser David Larsson stor potential för företaget att fortsätta utvecklas.

– Nimo har hela utvecklings- och produktionskedjan på ett och samma ställe vilket ger en kort sträcka från idé till färdig produkt, vi har verkligen stora möjligheter att växa.

Efter sin första månad hos Nimo trivs David Larsson bra på huvudkontoret i Hova.

– Det är inspirerande att komma till ett företag där samtliga medarbetare är så engagerade, det kommer man långt med och verkligen något att vara stolt över, säger David Larsson.

Timo Taiminen, vd Nimo, 0506-488 05, timo.taiminen@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, presskontakt Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com