Rekordtorka! Nimo ökar mer än någonsin på energisnåla torkskåp

Nimos försäljning av torkskåp fortsätter att öka – under förra året levererades över 22 000 torkskåp till direktkunder, återförsäljare i Sverige och internationella kunder. Hova-företagets mest energisnåla modell Eco Dryer 2.0 HP fortsätter vara högt efterfrågad med närmare 3000 sålda enheter under förra året, en ökning på 50 procent jämfört med 2015.

– Nimo har haft en positiv försäljningskurva under en längre tid och förra året var inget undantag. Det handlar dels om att konsumenter ser torkskåpets många mervärden, men framför allt att kommuner och större flerbostadshus byter ut gamla torkskåp mot våra energisnåla modeller. Allt fler inser att det är en investering att satsa på energibesparande teknik även när det kommer till torkskåp, säger Timo Taiminen, vd för Nimo.

Nimos försäljningssiffror fortsätter öka kraftigt. Under förra året såldes närmare 3000 ECO-torkskåp med värmepumpsteknik, vilket innebär en ökning på 50 procent jämfört med 2015. Sammanlagt levererades över 22 000 torkskåp från fabriken i Hova under förra året.

– Vi lägger mycket resurser på teknik- och produktutveckling som leder till mindre energiåtgång och som därmed sparar pengar för våra kunder, samtidigt som det leder till marknadens miljövänligaste vitvaror. Det är ett bevisat framgångsrecept för oss.

Nimo har även inlett 2017 starkt med en försäljningsökning på 20 procent jämfört med samma period förra året. Företaget är samtidigt mitt uppe i utvecklingen av en helt ny produktserie torkskåp, med samma fokus på energibesparing och kvalitet.

– All teknik- och produktutveckling sker i vår fabrik i Hova och levereras sedan till hela världen. Precis som andra marknader måste torkskåpsmarknaden fortsätta utvecklas och vi arbetar kontinuerligt för att leda den utvecklingen.

Timo Taiminen, vd Nimo, 0506-488 05, timo.taiminen@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, presskontakt Nimo, 0704-45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com

Allt fler inser att det är en investering att satsa på energibesparande teknik även när det kommer till torkskåp.
Timo Taiminen, vd Nimo