Förstärkning inom NIRAS Hyresgästrådgivning

NIRAS Sweden AB, ett av nordens främsta oberoende konsultföretag när det gäller fastighetsrelaterad rådgivning, satsar igen! Det är tjänsteområde Hyresgästrådgivning (Corporate Real Estate Services) som nu förstärkts med två nya medarbetare.

Charlotte Blomquist är ny senior CRES-konsult i Stockholm. Hon kommer närmast från en tjänst på Struktur som projektledare.

Linda Karlsson är civilingenjör och har under flera år arbetat som projektledare med byggnadstekniska frågor inom NIRAS tjänsteområde byggprojektledning. Linda har nu valt att utveckla sig inom hyresgästrådgivning och arbetar på vårt kontor i Malmö.

Vi är mycket glada över att få hälsa våra nya kollegor välkomna, säger Ingela Johansson, affärsområdeschef CRES.

Just nu pågår rekrytering av två nya medarbetare till CRES-verksamheten i Göteborg. Under året räknar vi med att behöva anställa ytterligare medarbetare vid NIRAS kontor i Sverige.

NIRAS är ett internationellt konsultföretag med 1 400 medarbetare verksamma inom områden såsom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat samt internationellt utvecklingsarbete. I Sverige, med ca 130 medarbetare, arbetar vi efter affärsidén att skapa hållbar lönsamhet för våra kunder baserade på företagets värderingar - vi lyssnar, vi lär och vi levererar. Vi tror att samarbete, kunskapsutbyte och kreativitet är vägen att skapa mest värde för våra kunder. Vi finns på sex orter i landet; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping och Uppsala

Om oss

NIRAS är med cirka 1400 anställda ett av norra Europas ledande konsultföretag inom fastigheter, infrastruktur och miljö med anställda i Danmark, Sverige, Finland, Polen och Estland. NIRAS i Sverige har cirka 150 anställda på sju orter; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping, Uppsala och Umeå. NIRAS omsätter drygt 120 miljoner Euro. Affärsidén för NIRAS i Sverige är att skapa hållbar lönsamhet genom att erbjuda ledande konsulttjänster inom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat samt internationellt utvecklingssamarbete.