Nya nyckelpersoner till NIRAS

NIRAS Sweden AB nyanställer. Det är tjänsteområde Hyresgästrådgivning som är inne i en kraftig utvecklingsfas och har gjort flera viktiga rekryteringar. Ytterligare rekryteringar kommer att behövas menar affärsområdeschefen Sara Hernäng.

Vid NIRAS kontor I Göteborg har Jesper Elgh anställts som seniorkonsult med särskilt ansvar för sälj- och affärsutveckling i regionen. Jesper kommer närmast från Newsec Asset Management AB där han ansvarat för uthyrning och marknadsföring i två fastighetsportföljer.

- Jag kan se en stor efterfrågan av rådgivning till Hyresgäster och lokalanvändare i Göteborg säger Jesper Elgh. Det känns stimulerande och utmanande att börja arbeta hos NIRAS som är ledande när det gäller strategisk rådgivning till hyresgäster och lokalanvändare.

Till Göteborgskontoret har även rekryterats Henrik Isaksson och Sema Kadir. Båda har studerat till civilingenjör inom lantmäteri vid Lunds Tekniska Högskola. Sema har dessutom läst Fastighetsmäklarprogrammet vid Malmö Högskola.

NIRAS kontor i Stockholm har anställt Helena Hellström Karlsson och Anna Alvemo. Helena har mångårig erfarenhet av administrativt arbete och kommer att hantera hyresavtal i NIRAS system Lease Mangager. Anna har en kandidatutbildning i fastighetsföretagande från Malmö Högskola och har under de senaste tre åren arbetat som kommersiell fastighetsförvaltare.

Affärsområdeschef Sara Hernäng konstaterar att efterfrågan på denna typ av tjänster är mycket stor:

–  Vi har högt ställda resultat- och verksamhetsmål och för att möta marknadens behov av kvalificerad rådgivning, räknar vi med att göra ytterligare ett flertal strategiska rekryteringar den närmaste tiden, säger Sara Hernäng.

Tjänsteområde Hyresgästrådgivning utgår från verksamhetens behov och bidrar till att skapa den mest optimala lokallösningen ur funktionell, miljömässig, ekonomisk och hyresjuridisk utgångspunkt. Det kan omfatta allt ifrån analys av och strategier för hela hyresavtalsportföljen, till att finna en ny lokal med förhandlingsstöd, hyresjuridisk rådgivning och hantering av flyttprocesser.

Jan Leife, VD NIRAS Sweden, 08-5038 4478 eller
Affärsområdeschef Sara Hernäng,08-5038 4454

NIRAS är med cirka 1 300 anställda ett av norra Europas ledande konsultföretag inom fastigheter, infrastruktur och miljö med anställda i Danmark, Sverige, Finland, Polen och Estland. NIRAS i Sverige har cirka 150 anställda på sju orter; Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping, Linköping, Uppsala och Umeå. NIRAS omsätter drygt 120 miljoner Euro. Affärsidén för NIRAS i Sverige är att skapa hållbar lönsamhet genom att erbjuda ledande konsulttjänster inom fastigheter, lokaler, samhällsbyggande, miljö och klimat.