Nasdaq beslutar om sista dag för handel i Nischers aktier

Som en följd av Nischers ansökan om avlistning från First North har Nasdaq nu meddelat beslut om att sista dag för handel kommer att vara fredag den 6 november.

Processen för att Nischers aktier skall listas på NGM Nordic MTF pågår men den kompletta ansökan måste invänta kommande delårsrapport. Nischers mål är att bolagets aktier ska tas upp till handel på NGM Nordic MTF senast under december månad.

Nischer ansökte om avlistning som en följd av att bolaget har bytt verksamhetsinriktning och att den nya verksamheten inte är godkänd för listning på First North. Nasdaq har hänvisat till att bolaget i all väsentlighet har påbörjat sin nya verksamhet och att det därmed saknas grund för att bolagets aktier ska kunna vara föremål för handel på First North.

Wilhelm Burman, Vd
wilhelm.burman@nischer.se

Nischer AB (publ) är ett investmentbolag med affärsidé att utveckla och förvalta fastigheter. Nischer är listat på NASDAQ OMX First North och bolagets Certified Adviser är Wildeco Ekonomisk information AB, 08 545 271 00 (www.wildeco.se).