Urban Larsson ny VD i Nischer Properties

Nischer har rekryterat Urban Larsson som ny verkställande direktör i bolaget. Urban har närmare 20 års erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer senast från en tjänst som projektutvecklare samt projektledare på Oscar Properties där han har ansvarat för flera av bolagets projekt under de senaste åren. Urban Larsson tillträder tjänsten den 1 september 2016. Bolagets nuvarande vd Wilhelm Burman fortsätter som Affärsutvecklingschef i bolaget. Urban Larsson har skrivit ett optionsavtal med rätt att efter tolv månaders anställning förvärva motsvarande en procent av aktierna i bolaget. Optionsavtalet är villkorat bolagsstämmans godkännande.

”Det är mycket glädjande att vi har lyckats rekrytera en profil med Urbans gedigna kompetens inom fastighetsutveckling för den nya fas som nu väntar bolaget. Vi är mycket tacksamma för det arbete som Wilhelm Burman har gjort med att rikta om bolagets verksamhet mot fastigheter samt att notera bolaget på NGM. Vi har kommit en bra bit på väg, inte minst med vårt fina projekt i Haninge kommun. Nu väntar en ny fas där vi siktar på att initiera och genomföra flertalet nya projekt.”, säger Nischers styrelseordförande Tommy Marklund.

Nischer Properties AB (publ) köper, säljer, utvecklar och förvaltar bostadsfastigheter i Sverige. Intäkter skapas genom fastigheternas värdeökning vid försäljning samt driftnetto vid förvaltning. Nischers aktie är noterad för handel på NGM Nordic MTF.