• Nivea/

Boosta hudens egen förnyelseprocess med nya NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler

I takt med att huden blir äldre kan den behöva hjälp på traven för att behålla sin spänst och lyster. Nya NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler, i butik nu, innehåller ingredienser som hjälper huden att producera mer av sitt eget hyaluron och kollagen -  samtidigt som den förser huden med intensiv fukt.

Svenska kvinnor trivs generellt med att bli äldre, men vill att huden ska återspegla hur de känner sig inombords*. NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler-serien samverkar med hudens egen biologi för att aktivera produktionen av hyaluron och kollagen, ämnen som minskar naturligt med åldern. Formulan bidrar till att aktivera cellerna för att påskynda hudens förnyelseprocess. Huden återfår sin lyster och fräschör och fina linjer reduceras.

NIVEA Hyaluron Cellular Filler innehåller hyaluronsyra, kreatin och magnoliaextrakt, ingredienser som påskyndar hundens förnyelseprocess. Hyaluronsyra hjälper hudens förmåga att binda vatten och gör huden fastare, magnoliaextrakt ökar cellernas resistens mot yttre påverkan och kreatin hjälper till att stimulera cellernas energiproduktion.

I serien ingår:

• NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler +Firming Day Creme med SPF 15 och UVA-skydd som skyddar huden mot skadlig UV-strålning, cellskador och åldersfläckar. Rekommenderat cirkapris 191 kr för 50 ml.

• NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler +Firming Night Cream, speciellt utvecklad för att återställa huden under natten. Rekommenderat cirkapris 191 kr för 50 ml

• NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler +Firm under Eye Treatment. Med en lätt formula som är speciellt utformad för att ta hand om det känsliga området runt ögonen. Fina linjer fylls ut och den känsliga huden runt ögonen får en intensiv återfuktning.  Rekommenderat cirkapris 180 kr för 15 ml.
  • NIVEA Hyaluron CELLULAR Filler +Firming Serum Cream. Ett intensivt serum som appliceras dagligen efter rengöring och ger en mjuk och silkeslen känsla. Fungerar utmärkt under make-up. Rekommenderat cirkapris 191 kr för 40 ml.

TV-profilen Carina Berg är ansiktet utåt för nylanseringen av NIVEA CELLULAR. Med kampanjen ”Jag gillar min ålder” vill NIVEA och Carina Berg lyfta det positiva med att bli äldre och inspirera och tipsa om hudvård.

– Jag gillar mina skrattrynkor och min ålder! Samtidigt vet jag att huden behöver olika saker i olika faser i livet. Och hudvård ska vara enkelt och gå fort! Det känns bra att ta upp det här ämnet på ett lättsamt sätt, säger Carina Berg.

Se mer information om kampanjen på https://www.nivea.se/kampanjer/cellular-jag-gillar-min-alder

Produkterna finns i dagligvaruhandeln och fackhandeln.

*Kvalitativ research genomförd på uppdrag av Beiersdorf, Truth, 2017

För mer information om NIVEA:

#niveacellular
#hyaluron