Skydda huden mot stadsluften med nya NIVEA Urban Skin

Stadslivet kan innebära en mängd påfrestningar för huden och leda till att den ser trött och glåmig ut. Därför lanserar NIVEA en ny serie som är speciellt utvecklad för att skydda mot stadens föroreningar och stressmoment. NIVEA Urban Skin finns i butik från vecka 7 2018.

Livet i staden för aktiva kvinnor bjuder på ett högt tempo och stort utbud av aktiviteter, men också fler avgaser och föroreningar som huden kan reagera på. Fria radikaler finns naturligt i huden och kan frigöras om man utsätts för föroreningar eller UV stålning. Nya NIVEA Urban Skin agerar som en sköld och hjälper till att skydda huden så att den behåller sin lyster och ungdomlighet. Huden känns fräsch och ser välmående ut.

Antioxidanter är kroppens bästa försvar mot oxidativ stress, vilket kan orsakas av fria radikaler. NIVEA Urban Skin innehåller därför ekologiskt extrakt av grönt te - en högeffektiv antioxidant som bidrar till att skydda huden från yttre faktorer som avgaser, smuts och temperaturförändringar samt neutraliserar de fria radikalerna. Serien innehåller också hyaluronsyra som effektivt binder fukt i huden, gör den spänstig och ger lyster.

Den nya NIVEA Urban Skin-serien består av en skyddande dagkräm, en stärkande nattkräm och en rengörande ansiktsmask.

·       NIVEA Urban Skin Protect Day Cream med SPF 20 återfuktar i 48 timmar och innehåller naturliga antioxidanter som motverkar oxidativ stress och lugnar och skyddar huden.

·       Stadsluften kan innehålla mikroskopiskt små smutspartiklar och NIVEA 1 Minute Urban Skin Detox Mask är extra effektiv mot dessa föroreningar. Masken innehåller magnoliaextrakt och kaolin, naturlig vit lera, som drar till sig orenheter likt en magnet. Masken motverkar också fläckar och hjälper huden att kunna andas fritt igen.

·       NIVEA Urban Skin Detox Night Cream hjälper huden att återhämta sig efter en lång dag i stadsmiljö. Formulans PH-värde hjälper huden att återfå sitt eget optimala PH-värde och bidrar till att huden kan samla energi medan du sover samtidigt som den återfuktar i 48 timmar.

Produkterna finns i dagligvaruhandeln och fackhandeln från vecka 7. Rekommenderade cirkapriser i butik:

-        NIVEA Urban Skin Protect Day Cream: 109 kr för 50 ml
-        NIVEA 1 Minute Urban Skin Detox Mask: 109 kr för 75 ml
-        NIVEA Urban Skin Detox Night Cream: 109 kr för 50 ml

För högupplösta pressbilder, besök vår bildbank: http://www.bdfpibank.com

Filippa Lundqvist, M: 070 029 83 93, E: filippa.lundqvist@prat.se