Den cancerfria prillan går visst att köpa!

Report this content

I ett inslag på TV4 Nyheter måndagen den 16 Juli beskrivs tillverkningen av Wise, ett snus utan cancerframkallande ämnen. I inslaget sägs att snuset ännu inte går att köpa, vilket är felaktigt. Wise säljs både via Internet och via butik. För den rökare eller snusare som vill tänka på hälsan under sin semester är det fullt möjligt att lägga in en lite bättre prilla!

Som beskrevs i TV4s inslag är det läkaren Erik Lunell och apotekaren Thomas Ericsson som står bakom den patentskyddade metod som med stor sannolikhet gör företagets snus till världens minst skadliga tobaksprodukt.

Med sin långa erfarenhet av arbete inom Läkemedelsindustrin kring dyra rökavvänjningspreparat tycker duon att de nu hittat det bästa, och billigaste, alternativet för människor som vill fortsätta njuta av nikotin men utsätta sig för mindre risker.

Företagets tobak kommer från utvalda odlingar i Indien och renas från alla gifter via en jonbytare redan innan det kommer till Sverige.