• Nobina AB/

Inbjudan till resultatpresentation i samband med Nobina ABs rapport för det andra kvartalet 2017/2018

Nobina ABs delårsrapport för det andra kvartalet 2017/2018 kommer att publiceras torsdagen den 28 september 2017 klockan 08:00 (CEST).

En telefonkonferens kommer att hållas samma dag klockan 10:00 (CEST), där VD och koncernchef Magnus Rosén samt ekonomidirektör Per Skärgård presenterar och kommenterar rapporten samt svarar på frågor.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på Nobina ABs webbplats www.nobina.com från klockan 08:00 (CEST) på rapportdagen. Presentationsbilder kommer att finnas tillgängliga innan telefonkonferensen startar på företagets webbplats eller via följande länk:

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring:

Från Sverige, tel:+46 (0)8 5052 0110
Från Storbritannien, tel:+44 (0)20 7162 0077
Från USA, tel: +1 646 851 2407
Från Tyskland, tel: +49 (0)695 8999 0507
Från Finland, tel: +358 (0)9 2313 9201
Från Danmark, tel: +45 3271 4607
Från Norge, tel: +47 2156 312 0

Konferens-ID: 962768

För att ta del av presentationen i efterhand, vänligen logga in via samma länk som ovan.

Mattias Gelinder, Finans- och IR-chef Nobina AB, tel: 0729-670 261
Per Skärgård, Ekonomidirektör Nobina AB, tel: 08-410 650 56

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör avseende kollektivtrafik med buss. Bolagets expertis avseende prospektering, anbudsförfaranden samt en aktiv förvaltning av kontrakt gällande kollektivtrafik med buss, i kombination med en långsiktig leverans av tjänster med hög kvalitet, gör Nobina branschledande i termer av lönsamhet, utveckling och initiativ som främjar en sundare bransch. Varje dag ser Nobina till att närmare en miljon människor kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kollektivtrafik med buss i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nobina tillhandahåller även expressbusstrafik under varumärket Swebus på den svenska marknaden. Bolaget omsätter närmare 9 miljarder SEK (2016/17) och har dryga 12 000 medarbetare med huvudkontor i Solna, Stockholm. För mer information, se Nobinas hemsida: www.nobina.com