Ökning av antalet aktier och röster i Nobina

Nobina AB (publ) har, enligt tidigare offentliggjord information, genomfört en nyemission om 25 000 000 aktier.

Under juni 2015 har antalet aktier och röster i Nobina AB (publ) (”Nobina”) ökat till följd av en nyemission av 25 000 000 aktier. Det totala antalet aktier och röster i Nobina uppgår per den 30 juni 2015 till 88 355 682 aktier och röster. Per den 1 juni 2015 uppgick det totala antalet aktier och röster i Nobina till 63 355 682 aktier och röster. Detta innebär att det totala antalet aktier och röster under juni 2015 ökat med 25 000 000 aktier och röster.

Stina Thorman, tillförordnad chef för Investor Relations, Nobina

Telefon.         +46 8 410 650 71

E-mail           stina.thorman@nobina.se

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör avseende kollektivtrafik med buss. Bolagets expertis avseende prospektering, anbudsförfaranden samt en aktiv förvaltning av kontrakt gällande kollektivtrafik med buss, i kombination med en långsiktig leverans av tjänster med hög kvalitet, gör Nobina branschledande i termer av lönsamhet, utveckling och initiativ som främjar en sundare bransch. Varje dag ser Nobina till att över en miljon människor kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kollektivtrafik med buss i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nobina tillhandahåller även expressbusstrafik under varumärket Swebus på den svenska marknaden. Bolaget har cirka 7 600 heltidsanställda och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, se Bolagets hemsida: www.nobina.com.

Informationen är sådan som Nobina AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande tisdagen den 30 juni, 2015, kl 08.00.