Nöjespatrullen förstärker med Anders Knave

NÖJESPATRULLEN FÖRSTÄRKER MED ANDERS KNAVE Kanal 5:s förre programdirektör Anders Knave börjar på Nöjespatrullen. Bland annat ska Knave fokusera på mediaplattformarna TV och Internet - Nöjespatrullen är ett av de mest spännande företagen i underhållnings- och mediabranschen idag. Verksamheten är spridd över flera affärsområden, med gedigen kvalitativ och publik bas. Det var helt enkelt det mest spännande och utmanande anbudet, säger Anders Knave. Nöjespatrullen AB (publ) är en av Sveriges ledande teater- och showproducent samt en betydande artistmanager med bl. a Friends i stallet. - Med Anders i gänget kommer vi att kunna bli än starkare där vi redan är starka samt också på allvar utveckla våra TV- och Internetsatsningar, säger Bosse Andersson, vd i Nöjespatrullen. Vi kommer kunna stärka vår position som innehållsleverantör av bred kvalitativ underhållning och samtidigt stärka vår närvaro i Stockholm. Nöjespatrullen har sin bas i Falkenberg, Stockholm och Oslo. På senare tid har man har producerat prisbelönta "Trollkarlen från Oz" på Lisebergsteatern, framgångsrika scenkomedier med Thomas Petersson i Halmstad och Malmö samt folklig friluftsteater på Vallarna i Falkenberg. I TV har Nöjespatrullen främst synts genom komikerduon Stefan & Krister, vars avskedsföreställning snart visas på TV4. På artistsidan finns bl. a melodifestivalvinnarna Friends, Sanna Nielsen samt samarbeten med bl. a Robert Wells och Wallmans salonger. - Nöjespatrullen har ett imponerande ínnehållsutbud, nu handlar det om att utnyttja det och sprida det till fler affärsområden samtidigt som vi letar nya projekt och talanger, säger Knave Nöjespatrullen AB (publ) bildades 1987, sysselsätter idag 15 fast anställda samt cirka 435 projektanställda och är noterat på OTC-listan i Göteborg. Anders Knave var fram till april programdirektör på Kanal 5 och svarade för flertalet framgångsrika satsningar som "Popstars", "Mullvaden", "Nalles show", "Villa Medusa", "ResTV" och "Fråga Olle". För vidare information kontakta vd Bosse Andersson 0705-517003 eller Anders Knave 0701-865150. NÖJESPATRULLEN FALKENBERG SKREAVÄGEN 7 SE-311 44 FALKENBERG TEL. +46(0)346-170 00 TELEFAX +46(0)346-146 16 STOCKHOLM FYRVERKARBACKEN 23 BOX 34094 SE-100 26 STOCKHOLM TEL. +46(0)8-618 38 48 TELEFAX +46(0)8-618 38 47 OSLO Thereses gate 1B N-0358 Oslo TEL. +47 2206 8594 TELEFAX +47 2260 0026 E-MAIL: INFO@NOJESPATRULLEN.SE HEMSIDA: WWW.NOJESPATRULLEN.SE ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00540/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/29/20010529BIT00540/bit0003.pdf