Ny skandinavisk informationschef på Nokia

Ny skandinavisk informationschef på Nokia Michael Smirnoff har utsetts till ny informationschef för Nokia i Skandinavien. Han efterträder Thomas Jönsson, som har utnämnts till Europeisk Informationschef för Nokia Networks med placeringsort London. Michael Smirnoff, som tillträder den 17 december, är 33 år gammal, pol mag och kommer närmast från en position som seniorkonsult på PR-byrån Hill and Knowlton. På Hill and Knowlton har han ansvarat för en rad uppdrag inom telekomsektorn. Han har tidigare bland annat arbetat som affärsområdeschef på undersökningsföretaget ACNielsen och som projektledare på Dagligvaruleverantörers Förbund. Om Nokia Nokia är världsledare inom mobil kommunikation. Erfarenhet och innovationsförmåga, med fokus på användarvänlighet och säkerhetslösningar, har gjort Nokia till världens ledande leverantör av mobiltelefoner samt en av de ledande leverantörerna av mobila, fasta och IP-baserade nätverk. Genom att addera mobilitet till Internet skapar Nokia nya möjligheter för företag och förbättrar vardagen för privatpersoner. Nokia är listat på sex börser och har en bred ägarbild Kontakt: Nokia Svenska AB Torshamnsgatan 48 Box 1113 164 22 Kista Telefon växel 08-4100 8300 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00270/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00270/bit0002.pdf