Johnny Ståhl ny chef för Nolato Mobile Communication

Johnny Ståhl ny chef för Nolato Mobile Communication Som ny chef för den börsnoterade Nolatokoncernens största affärsområde, Mobile Communication, har utsetts Johnny Ståhl. Han tillträder 1 februari. Johnny Ståhl kommer närmast från Kalmar Industries, där han varit chef för affärsområde Industrisystem. Han har tidigare varit vd i Kalmar Industries dotterbolag i Tyskland, samt platschef för trucktillverkningen i Lidhult. Nolato Mobile Communication, som omsätter omkring 1 miljard kronor och har ca 1.000 anställda, utvecklar och tillverkar komponenter och system för kunder inom mobiltelefonindustrin, bl.a. Ericsson, Nokia och Allgon. Nolato är en börsnoterad koncern av bolag som framför allt är leverantörer av plast- och gummikomponenter till exportorienterade företag inom mobil telefoni, industri, fordon och medicinteknik. Koncernen omsatte förra året 1,9 miljarder kronor och har 1.800 anställda. Mer information om Nolato finns på www.nolato.se Nolato AB, 260 93 Torekov. 0431-442290 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/11/20000111BIT00430/bit0002.pdf