Nolato telefonkonferens 21 juli i samband med halvårsrapporten

Nolatos rapport för första halvåret 2010 publiceras den 21 juli kl 14.00. Med anledning härav inbjuder Nolato till en telefonkonferens för analytiker, investerare och media samma dag klockan 15.00, där koncernchef Hans Porat och finansdirektör Per-Ola Holmström kommenterar rapporten.

Telefonnummer för deltagande i telefonkonferensen är 08 301790 och koden 389917. Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt före telefonkonferensen på Nolatos hemsida www.nolato.se/ir.

Nolato är en högteknologisk utvecklare och tillverkare av polymera produktsystem till ledande kunder inom bland annat medicinteknik, telekom, hygien, fordon och andra utvalda industri­segment. Genomsnittligt antal anställda under första kvartalet var 7.448 personer. Nolatoaktien är noterad på Nasdaq OMX Nordic i segmentet Stockholm Small Cap och ingår i sektorn informationsteknik. www.nolato.se